فیلم سینمایی رما


فیلم سینمایی رما یک فیلم درام در قالب سیاه و سفید به نویسندگی و کارگردانی آلفونسو کوارون ساخته سال 2018 می باشد. کارگردان این فیلم را بر اساس دوران بچگی خود ساخته است . بازیگران اصلی این فیلم مارینا د تاویرا و یالیتزا آپاریچیو هستند. 

خلاصه داستان

فیلم سینمایی رما یک سال از  زندگی یک خانواده طبقه متوسط جامعه در مکزیکوسیتی را دهه 1970 روایت می کند. کلیو که نقش او را یالیتزا آپاریچیو بازی می کند خدمتکار یک خانواده ثروتمند مکزیکی در دهه 70 میلادی است. او بخاطر مدتی که با این خانواده زندگی کرده خود را جزئی از آن خانواده می داند. او همراه اینخانواده به مسافرت می رود و علاقه زیادی به بچه های آنها دارد کلیو می خواهد کار خودش خیلی خوب انجام دهد و در کارهای این خانواده که به او مربوط نیست مثل اختلافات و دعوا های زناشویی آنها دخالت نکند تا خودش را بهتر جلوه دهد.همه چیز خوب پیش می رود تا اینکه کلیو وارد یک رابطه عاشقانه می شود که گویا او پسرخاله نامزد یکی از دوستانش است . و نتیجه این رابطه بارداری در پی دارد. خانواده ای که کلیو برای آنها کار میکند بسیار هوای او را دارند و از او حمایت می کنند و حتی برایش وقت دکتر می گیرند و به هیچ عنوان پشت کلیوو را خالی نمی کنند و هر کمکی از دستشان بر می آید برای کلیو انجام می دهند. اما در یک اتفاق عجیب پدر بچه ناپدید می شود و این موضوع باعث نگرانی هرچه بیشتر کلیو می شود.


جوایزی که فیلم سینمایی رما کسب کرده است

فیلم رما در هفتادو پنجمین دوره جشنواره بین المللی فیلم ونیز در اوت 2018 اکران شد و توانست جایزه شیر طلایی را از آن خود کند. 

در هفتاد و ششمین دوره جشنواره گلدن کلوب این فیلم در سه رشته بهترین فیلم خارجی زبان ، بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی نامزد کسب جایزه شد که موفق شد تا دوتا آنها یعنی بهترین کارگردانی و بهترین فیلم خارجی زبان را کسب کند و فقط در کسب جایزه بهترین فیلنامه ناموفق بود.

در نود و یکمین دوره جشنواره اسکار فیلم سینمایی رما در ده رشته از جمله  بهترین فیلم ، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی نامزد دریافت اسکار بود که موفق به کسب سه جایزه بهترین فیلمبرداری ، بهترین فیلم خارجی زبان و بهترین کارگردانی شد. کوارون کارگردان فیلم سینمایی رما اولین کسی است که در تاریخ سینما در یک مراسم موفق به کسب جایزه کارگردانی و فیلمبرداری باهم شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد