فیلم سینمایی شزم Shazam

شزم! یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی در سال 2019 است که بر اساس شخصیت DC Comics با همین نام ساخته شده است. تولید شده توسط New Line Cinema و توزیع شده توسط برادران وارنر تصاویر ، این هفتمین قسط در DC Extended Universe (DCEU) است. به کارگردانی دیوید اف. ساندبرگ از فیلمنامه هنری گایدن و داستانی از گایدن و دارن لمکه ، فیلم با بازی اشر فرشته در نقش بیلی باتسون ، پسری نوجوان که می تواند به یک ابرقهرمان بزرگسال تبدیل شود ، با بازی زاخاری لوی بازی می کند. مارک استرانگ ، جک دیلان گرزر و جیمون هونسو نیز ستاره می شوند.

 

 

توسعه یک عمل زنده Shazam! فیلم در اوایل دهه 2000 در نیو لاین آغاز شد اما سالها به تعویق افتاد. این فیلم در سال 2009 به کارگردانی پیتر سگال و نویسنده جان آگوست و دوین جانسون به عنوان شرور بلک آدام در نظر گرفته شد ، اما این پروژه از بین رفت. جانسون به عنوان تهیه کننده اجرایی در Shazam عمل می کند! ویلیام گلدمن ، الک سوکولو ، جوئل کوهن ، بیل بیرچ و جف جانسز ، در میان دیگران ، همه به عنوان نویسندگان در نقاط مختلف به این پروژه پیوستند. این فیلم در سال 2014 رسماً اعلام شد و جانسون به عنوان ستاره یا شزام یا بلک آدامز به ستاره وصل شد. وی بعداً در ژانویه سال 2017 برای هدایت یک پروژه انفرادی بلک آدام به بازیگران راه یافت. Sandberg برای کارگردانی Shazam امضا کرد! در فوریه 2017 و در ماه اکتبر لوی بازیگر شد ، و فرشته در ماه بعد پیوست. عکاسی اصلی در 29 ژانویه 2018 در تورنتو ، انتاریو ، کانادا آغاز شد ، با اکثر فیلمبرداری شده در استودیوی Pinewood Toronto ، و در 11 مه 2018 پیچید.


شازام! تصاویر در RealD 3D ، Dolby Cinema و IMAX در تاریخ 5 آوریل 2019 در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم بیش از 364 میلیون دلار در سراسر جهان بدست آورده است ، با وجود کمترین فیلم درخشان DCEU ، موفقیت تجاری داشته است. . این فیلم با ستایش از جهت ساندبرگ و اجرای لووی و گرازر و همچنین نور و حس تفریحی خود ، از منتقدین مثبت دریافت کرد. دنباله ای در حال توسعه است و فیلمنامه نویسان نیز به عنوان ساندبرگ به کارگردانی بازگشتند.

در سال 1974 در Upstate New York ، تادئوس سیوانا ، جوان در هنگام مسافرت با اتومبیل با پدر و برادر بزرگتر خود هنگام حمل و نقل به سنگ ابدیت ، معبد جادویی پنهانی در ابعاد دیگر مشاجره می کند. وی با جادوگر باستانی Shazam ملاقات می کند ، آخرین شورای جادوگران ، که قرن ها در جستجوی قهرمان جدید که "از قلب او" است صرف می کند پس از قهرمان قبلی ، رانده شده توسط انتقام ، هفت گناه مرگبار را بر جهان منتشر کرد. تادئوس توسط گناهان وسوسه می شود ، مجسمه ها گرفتار می شود و بی ارزش تلقی می شود و به زمین باز می گردد.


در فیلادلفیا امروزی ، فرزند بی فرزند بیلی باتسون هنگام جستجوی مادر زایمان ، قانون را رعایت می کند و در خانه گروهی قرار می گیرد که توسط ویکتور و روزا واسکز با پنج فرزند دلبسته دیگر اداره می شود: مری برومفیلد ، پدرو پونا ، یوجین چوی ، دارلا. دادلی و علاقه مندان ابرقهرمانی فرد فریمن. در همین حال ، یک فرد بزرگ سایه زده سیوانا راهی را برای بازگشت به سنگ ابدیت کشف می کند. در آنجا ، او چشم گناه را دزدیده و به کشتی گناهان تبدیل می شود و قبل از بازگشت به زمین جادوگر را به دست می آورد و از گناهان برای قتل برادر ، پدر و هیئت مدیره صنایع سیوانا استفاده می کند.


در مدرسه ، بیلی فردی را از قلدری نجات می دهد و در یک مترو تعقیب می شویم ، جایی که Shazam بیلی را به عنوان قهرمان جدید انتخاب می کند. بیلی با صدا کردن نام شازام ، به یک ابرقهرمان بزرگسال تبدیل می شود که وقف نام جادوگر است. با تشکر از بیلی ، جادوگر به گرد و غبار می رود و کارمندان خود را پشت سر می گذارد. در خانه ، فردی به بیلی کمک می کند تا قدرتهای تازه کشف شده خود را کشف کند: دستکاری الکتریسیته ، تقریباً غیرقابل نفوذ بودن ، فوق العاده قدرت ، سرعت و پرواز. فیلم های Freddy از آزمایشات Shazam قدرت او به یک احساس ویروسی تبدیل می شود ، و بیلی شروع به پرش از مدرسه می کند تا از قدرت خود به عنوان Shazam برای پول و شهرت استفاده کند. با دیدن Shazam صرفه جویی در اتوبوس در اخبار ، Sivana را به چالش می کشد و به راحتی او را شکست می دهد ، خواستار تسلیم اختیارات خود می شود ، اما Shazam به بیلی تبدیل می شود و به سمت جمعیت می گریزد. از این خبر ، سیوانا هویت بیلی را استنباط می کند و فردی را برای یافتن بیلی ربوده می کند. در خانه واسکز ، فرزندان دیگر نیز راز بیلی را استنباط می کنند و به او می گویند مادر او را که در همان نزدیکی زندگی می کند ، پیدا کرده اند.


بیلی با مادرش دوباره به هم می پیوندد ، اما متوجه می شود که وی او را به قصد خود رها کرده است و احساس می کند به عنوان یک مادر نوجوان مجرد احساس عدم صلاحیت شده است. بیلی قطب نما را که به عنوان کودک نوپا به او داده بود برمی گرداند و به او می گوید که باید به خانواده واقعی خود برگردد. سیوانا با گرفتن خواهر و برادرهای فرزندان خود ، بیلی را صدا می کند ، و بیلی هم به عنوان شزام موافقت می کند که در ازای امنیت خانواده ، اختیارات خود را به سیوانا بدهد. سیوانا و شزم به Rock of Eternity سفر می کنند جایی که سیوانا کارمندان جادوگر را می برد ، اما خواهر و برادرها به دنبال سایوانا می روند. Shazam متوجه می شود که سیوانا وقتی همه هفت گناه بدن خود را ترک کند ، قدرت خود را از دست می دهد.


سیوانا Shazam و خواهران و برادران خود را به صورت یک کارناوال زمستانی دنبال می کند و گناهان را بر روی جمعیت باز می کند. هنگامی که خشم با شزم جنگ می کند ، سایر گناهان خواهر و برادران خود را به اسارت می گیرند و خواستار قدرت او هستند. وقتی سیوانا گناهان را به یاد می آورد ، شازم از این فرصت استفاده می کند تا کارمندان را بگیرد و سیوانا را مبهوت کند. با یادآوری سخنان جادوگر ، بیلی از کارمندان برای به اشتراک گذاشتن اختیارات خود استفاده می کند و خواهر و برادران خود را به ابرقهرمانان بزرگسال مانند او تبدیل می کند. شاظم کارمندان را شکست و نبرد سیوانا را در حالیکه خواهر و برادرهایش گناهان را منحرف می کنند. شیرام طعمه غبطه را از بدن سیوانا بیرون می آورد و او را بی قدرت می گذارد و چشم گناه را باز می گیرد که همه گناهان را پس می گیرد. بیلی و خواهران و برادرانش به عنوان قهرمانان مورد ستایش قرار می گیرند. با بازگشت چشم و گناهان به زندان ، بیلی و خواهران و برادرانش فهمیدند که سنگ ابدیت می تواند لنگ جدید باشد. بعداً ، بیلی به عنوان شزم به مدرسه می آید تا ناهار را با خواهر و برادرهایش ناهار بخورد ، و آشکار می کند که وی سوپرمن را نیز دعوت کرده است تا شوکی و خوشحالی فردی را فرا بگیرد.

در یک صحنه اعتبارات متوسط ​​، یک کاترپیلار صحبت کننده ، که یک اتحاد را پیشنهاد می کند ، در نزدیکی سایوانا زندانی می شود. در یک صحنه پس از اعتبار ، Shazam و Freddy آزمایش می کنند که آیا سابق می تواند از طریق ارتباط تلفنی با ماهی ارتباط برقرار کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد