فیلم سینمایی نخستین انسان


First Man یک فیلم درام بیوگرافی آمریکایی 2018 به کارگردانی دیمین چازل است و توسط جوش سینگر نوشته شده است. بر اساس کتاب First Man: The Life of Nil A. Armstrong توسط James R. Hansen ، این فیلم با بازی ریان گاسلینگ به عنوان نیل آرمسترانگ ، در کنار کلر فوی ، جیسون کلارک ، کایل صدلر ، کوری استول ، کیارون هیندز ، کریستوفر ابوت ، پاتریک فگیت و لوکاس هااس ، و سالهای منتهی به مأموریت آپولو 11 به ماه در سال 1969 را دنبال می کنند. استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه کننده اجرایی فعالیت می کند. 

این پروژه در ابتدا در سال 2003 اعلام شد و Clint Eastwood قصد داشت کارگردانی کند. بعد از اینکه این نمایشنامه به پایان رسید ، Chazelle ، Gosling و Singer همه تا سال 2015 به امضا رسیدند و عکاسی اصلی در نوامبر سال 2017 در آتلانتا ، جورجیا آغاز شد.


First Man پیش نمایش جهانی خود را در 29 ژوئن 2018 در جشنواره فیلم ونیز تجربه کرد و به طور تئاتر در 12 اکتبر 2018 توسط ایالات متحده منتشر شد. این فیلم مورد تحسین منتقدین قرار گرفت ، خصوصاً در مورد جهت ، اجرای گاسلینگ و فوی ، نمره موسیقی و سکانس فرود ماه ، گرچه انتخاب آن برای به تصویر کشیدن کاشت پرچم آمریکا در سطح قمری منتقدان و سیاستمداران هر دو مهم سیاسی آمریکا نبود. احزاب برای بحث درباره موضع فیلم در مورد میهن پرستی. 


این فیلم جوایز بی شماری از جمله دو نامزد در 76مین جوایز گلدن گلوب (برنده شدن برنده بهترین امتیاز اصلی) ، ده نامزد در بیست و چهارمین جوایز منتقدان منتخب (برنده بهترین ویرایش و بهترین امتیاز) ، هفت نامزد در 72مین جوایز فیلم آکادمی انگلیس دریافت کرد. و چهار نامزد در جوایز آکادمی 91 (برنده بهترین جلوه های دیداری).

دختر 2/1 ساله او ، کارن ، تحت معالجه تومور مغزی قرار دارد. ناامید برای نجات او ، آرمسترانگ شرح مفصلی از علائم خود را نگه می دارد و با خونسردی سعی در یافتن معالجات احتمالی دارد ، اما بعد از مدتی زود می میرد. آرمسترانگ ، همسرش جنت ، و پسرش ریک به همراه ناراحت ، آرمسترانگ را برای پروژه جمینی متقاضی می کند و در گروه فضانوردان ناسا پذیرفته می شود. آرمسترانگ با الیوت وی ، خلبان آزمایشی غیرنظامی و اد وایت دوست می شود. با شروع تمرینات آرمسترانگ ، دکه اسلایت بر اهمیت فضانوردان جدید تأثیر می گذارد ، زیرا اتحاد جماهیر شوروی قبل از ایالات متحده به هر نقطه عطفی در مسابقه فضایی رسیده بود. آرمسترانگ و جنت پسر دوم ، مارک دارند.


تا سال 1965 ، خانواده در هوستون مستقر شدند و آرمسترانگ منتظر انتخاب خدمه است. پس از اتخاذ شوروی ها اولین فعالیت برون مرزی (EVA) ، از آرمسترانگ مطلع می شود که وی با دیوید اسکات به عنوان خلبان ، فرمانده جمینی 8 خواهد بود. قبل از این مأموریت ، See و چارلز باست در یک تصادف T-38 کشته می شوند و اندوه آرمسترانگ را در ردیف خسارات اخیر عمیق تر می کنند. آرمسترانگ و اسکات با موفقیت روی جلدینی 8 پرتاب کردند و با وسیله نقلیه هدف آژانس لنگر انداختند ، اما به زودی پس از آن ، فضاپیما با سرعت بالایی شروع به چرخش می کند. آرمسترانگ پس از تقریباً سیاه شدن ، محرک های RCS را فعال کرده و با خیال راحت ماموریت را متوقف می کند. آرمسترانگ در ابتدا با انتقاد روبرو است ، اما ناسا مشخص کرد که خدمه مقصر نیستند. بعداً ، وایت فاش می کند که وی به همراه گاس گریسوم و راجر چفی به عنوان مأموریت آپولو 1 انتخاب شده اند.


در طی آزمایش تمرین آزمایشی در 27 ژانویه 1967 ، آتش سوزی خدمه وایت و خدمه آپولو 1 را به قتل رساند و آرمسترانگ هنگام نمایندگی ناسا در کاخ سفید این خبر را می شنود. سال بعد ، پس از بیرون راندن از وسیله نقلیه تحقیقاتی Lunar Landing در یک تصادف که می تواند باعث کشته شدن وی شود ، آرمسترانگ برای فرماندهی آپولو 11 انتخاب می شود و اسلایت به او اطلاع می دهد که احتمالاً اولین فرود قمری خواهد بود. با نزدیک شدن مأموریت ، نیل به طور فزاینده ای مورد آزار قرار می گیرد و از نظر عاطفی از خانواده اش فاصله می گیرد. درست پیش از پرتاب ، جنت با آرمسترانگ در مورد احتمال عدم زنده ماندن در پرواز صحبت می کند و اصرار دارد که باید خطرات این مأموریت را برای پسران خردسال خود توضیح دهد. آرمسترانگ پس از گفتن در مورد خطرات پیش روی آنها ، با خانواده خود خداحافظی و ترک می کند.


آپولو 11 چهار روز بعد با موفقیت پرتاب کرد و به ماه می رسد. آرمسترانگ و آلدرین در ماژول قمری باز می شوند و تلاش برای فرود را آغاز می کنند. آنها می فهمند که خیلی سریع در حال آمدن هستند و قصد دارند سایت فرود آمده خود را تحت الشعاع قرار دهند. به نظر می رسد که محل فرود جدید دارای زمین سخت تری است و آرمسترانگ را مجبور به کنترل دستی فضاپیما می کند. او ماژول قمری را با موفقیت با حداقل سوخت باقیمانده فرود می آورد. آرمسترانگ پس از راه رفتن روی ماه ، دستبند کارن را درون دهانه Little West فرو می اندازد. با تکمیل مأموریت خود ، فضانوردان به خانه برمی گردند و در قرنطینه قرار می گیرند ، جایی که فیلم سخنرانی جان اف کندی در سال 1962 "ما تصمیم می گیریم به ماه برویم" نشان داده می شود و آرمسترانگ و جنت لحظه ای از حساسیت را به اشتراک می گذارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد