فیلم سینمایی شیشه


گلس یک فیلم هیجان ابرقهرمان روانشناختی آمریکایی در سال 2019 است که توسط M. Night Shyamalan ساخته شده و کارگردانی شده است ، وی همچنین جیسون بلوم ، مارک بیونستاک و اشوین راجان را تهیه کرد. این فیلم متقاطع و عاقبت فیلمهای قبلی Shyamalan است Unbreakable (2000) و Split (2016) که به عنوان آخرین قضیه در سه گانه Unbreakable عمل می کند. بروس ویلیس ، ساموئل ال جکسون ، اسپنسر رفتار کلارک و چارلین وودارد از نقشهای ناگسستنی خود ابراز تکرار می کنند ، در حالی که جیمز مک آوی و آنا تیلور-جوی به عنوان شخصیت های تقسیم شده خود برمی گردند ،  به سارا پاولسون ، آدام دیوید تامپسون و لوک بازگشتند.  

 علیرغم علاقه به دنباله ، Touchstone Pictures تصمیم به تأمین مالی نداشت. شیامالان تصمیم گرفت با استفاده از شخصیتی که برای Unbreakable نوشته بود اسپلیت را بنویسد اما بخاطر مشکلات تعادل از فیلمنامه خود جدا شد. شیامالان فرصتی را که باید برای ایجاد یک سه گانه از آثار به وجود آورد ، فهمید و از پایان Split برای ساخت فیلم مانند روایت ناگسستنی استفاده کرد. این شامل تضمین حقوق استفاده از شخصیت ناگسستنی ویلیس از استودیوی والت دیزنی ، با وعده شامل دیزنی در تولید و توزیع این فیلم سوم در کنار تصاویر جهانی بود. Split یک موفقیت مالی و مهم بود و تا آوریل 2017 ، Shyamalan اعلام کرد که مراحل تولید Glass را آغاز کرده است.

این فیلم در 12 ژانویه سال 2019 در سینما آلامو Drafthouse برتر جهانی خود را داشت و در تاریخ 18 ژانویه 2019 توسط ایالات متحده در ایالات متحده اکران شد. این کشور در مقابل بودجه تولید 20 میلیون دلاری ، 247 میلیون دلار در کل جهان جمع کرد. شیشه از "منتقدان" که معمولاً نامطلوب بود ، از منتقدین دریافت کرد ، که فیلم "ناامیدکننده" و "کم تحرک" را یافت.

19 سال پس از سقوط قطار و پیامدهای آن و سه هفته پس از حادثه "The Horde" ، دیوید دون ابرقهرمان اکنون یک هوشیار است که توسط اینترنت لقب "The Overseer" لقب گرفته است. دون و پسرش جوزف تعقیب کوین وندل کروم ، یکی دیگر از انسانهای فوق العاده ، به دلیل اختلال هویت جداکننده وی که باعث تولید دوهزار هویت شد ، باعث شد که دو دختر جوان را دستگیر کند ، کوین وندل کروم ، یک ابرقهرمان را از رسانه ها لقب دهد. جایی که او چهار متولد چوکر را گروگان گرفته است ، اما پس از آن با خطرناک ترین شخصیت کوین ، جانور مواجه می شود. نبرد آنها توسط گروهی از افسران پلیس به رهبری دکتر الی استپل قطع می شود ، که هر دو مرد را در موسسه روانی یادبود راون هیل قرار می دهد. دشمن و تروریست مقصر دیوید - الیاس پرایس / آقای شیشه - نیز در آنجا بمباران قطار در دیوید برگزار می شود. دیوید 19 سال پیش مسافر بود (سقوط قطار که دیوید تنها بازمانده بود و ماهیت فوق بشری خود را در معرض دید خود قرار داده بود).  دیوید و کوین در اتاقهای جداگانه قرار می گیرند که هرکدام اقدامات امنیتی بی نظیری برای جلوگیری از فرار و یا ایجاد تهدید آنها دارند: اتاق دیوید دارای سیستم آبپاش با قدرت زیاد است ، زیرا معتقد است آب ضعف اوست ، در حالی که اتاق کوین دارای یک سیستم است. از "چراغ های خواب آور" که او را مجبور می کنند هنگام فعال شدن ، شخصیتها را به طور تصادفی تغییر دهد ، بنابراین جانور را خنثی می کند.

استیپل توضیح می دهد که کار او متقاعد کردن کسانی است که معتقدند انسان فوق بشری است که در واقع آنها به سختی دچار توهمات عظمت می شوند. او به دیوید ، الیاس و کوین می گوید که سه روز به آنها داده شده است که آنها را در این مورد قانع کنند ، در غیر این صورت آنها را به محاکمه اعزام می کنند. مادر الیاس ، جوزف ، و کیسی ، دختری که از حبس هورد بقاء می یابد ، [در] همه در مناسبت های مختلف بازدید می کنند ، اما استیپل را متقاعد نمی کنند که توانایی های فوق بشری این سه مرد وجود دارد. استیپل به عنوان بخشی از ارزیابی نهایی خود ، این سه مرد را به اتاقی می آورد که روانشناسی دیوید و کوین را آزمایش می کند. او نتیجه می گیرد که هدیه های هر دو مرد کاملاً طبیعی است ، با این که دلهره دیوید بر اثر آسیب دیدگی سر در تصادف قطار تحریک می شود ، در حالی که کوین ناشی از کودکی آسیب زا در سوء استفاده طولانی مدت از مادرش و غیبت غیر قابل توضیح پدرش بود. نتایج ، دیوید را ناراحت می کند و گروه ترکان و مغولان را عصبانی می کند ، که هر دو ایمان خود را نسبت به مفهوم ابر انسان بودن از دست می دهند. اما ، علی رغم تلاش های اصلی استپل ، الیاس به نظر می رسد در سراسر آرام به نظر می رسد.

در آن شب ، الیاس ، که حالت آرامش بخش خود را ایجاد کرده بود ، از سلولش برای تحقیق در مورد کوین فرار می کند ، اما توسط استیپل که یک لوبوتومی جلوی مغز را روی او انجام می دهد ، کشف شده است. با این حال ، الیاس قبلاً این مسئله را پیش بینی کرده بود و لیزر جراحی را خراب کرده بود ، و باعث می شد تاثیری در وی نگذارد. او به سلول خود بازگردانده می شود ، اما پس از کشتن سرپرست داریل ، دوباره فرار می کند. او سپس کوین را آزاد می کند و خود را با Beast متحد می کند. الیاس سپس با دیوید تماس گرفته و برنامه خود را برای افشای ترکان و مغولان در آسمان خراش جدید در شهر فیلادلفیا ، جایی که او همچنین قصد دارد یک شرکت شیمیایی را منفجر کند ، مگر اینکه دیوید جلوی جانور را بگیرد. در نتیجه ، دیوید بار دیگر قدرتهای خود را می پذیرد و از آنها برای شکستن سلول خود و تعقیب دو دشمن خود استفاده می کند.

خانم پرایس ، جوزف ، کیسی و استیپل همه با فرار سه مرد برتر به موسسه می رسند. دیوید در مقابل جانور در خارج از نهاد روبرو می شود. آنها دوباره می جنگند و به طور مساوی با هم هماهنگ هستند. الیاس به Beast می گوید آب ضعف دیوید است ، اما یوسف مداخله می کند و نشان می دهد که پدر کوین ترک نکرد ، بلکه در عوض در همان تصادف قطار کشته شد که دیوید زنده ماند و الیاس را خراب کرد. الیاس اقدامات خود را توجیه می کند ، با بیان اینکه این حادثه کوین را به همراه مادرش تنها گذاشت تا از او سوءاستفاده کند و این باعث ایجاد شخصیت های وی شد. اگرچه جانور از الیاس برای خلق او تشکر می کند ، اما جانور با شکستن بدن او به آرامی زخمی می شود. جانور این کار را می کند زیرا اقدامات الیاس نشان داده است که به او اعتماد نمی شود. دیوید مداخله می کند ، اما جانور با پرتاب او به یک مخزن آب به او حمله می کند. دیوید قادر به فرار از مخزن است اما به شدت در اثر آب ضعیف مانده است. جانور عقب نشینی می کند و قول می دهد نبرد خود را در برج به پایان برساند. با این حال ، قبل از اینکه جانور فرار کند ، کیسی او را رهگیری می کند و کوین را به "چراغ" احضار می کند. کوین سپس با تیرانداز از خفا کار می کند که برای استیپل کار می کند. گروه ترکان و مغولان ، نور را به کوین کنترل می کند و او را در آغوش کیسی می میرد. دیوید سپس توسط یکی از مردان استپل ، که او را در یک چاله پر از آب غرق می کند ، کشته می شود و صورت خود را به داخل آن می کشد. استیپل به دیوید اطلاع می دهد که او بخشی از یک سازمان مخفی است که برای قتل انسانهای بزرگ کار می کند ، زیرا داشتن این توانایی ها برای آنها "ناعادلانه" است. او سپس به یک الیاس در حال مرگ می رود و توضیح می دهد که افرادی که برای او کار می کنند ، هزاران سال قهرمانان و شرورهای انسان دوستانه را سرکوب و نابود کرده اند تا از تمدن در برابر استبداد "خدایان" زنده در بین مردان محافظت کنند. الیاس در آغوش مادرش می میرد و راضی است که در مورد وجود انسانهای ابرقدرت درست است.

با درگذشت هر سه ابرقهرمان ، استپل فیلم های دوربین های امنیتی این موسسه را حذف می کند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد