فیلم سینمایی کتاب سبز



فیلم سینمایی کتاب سبز یک فیلم در ژانر کمدی درام محصول سال 2018 آمریکا می باشد. کارگردانی این فیلم سینمایی را پیتر فارلی برعهده داشته است.فیلم سینمایی کتاب سبز روایتگر یک پیانیست  کلاسیک و جاز آمریکایی - جامائیکایی است که برای تور 1960 به همراه تونی لیپ محافظ خود در جنوب آمریکا به تصویر می کشد.

 

 

اولین نمایش جهانی فیلم سینمایی کتاب سبز در سپتامبر 2018  در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو در کانادا  بود که به جایزه بهترین فیلم به انتخاب مردم دست یافت. این فیلم در آمریکا در 21 نوامبر 2018 توسط یونیورسال استودیوز اکران شد که بازخورد های مثبتی داشت و بازی ماهر شالا علی و مورتنسن بسیار مورد ستایش منقدان و مردم قرار گرفت.


بودجه و میزان فروش گیشه

برای ساخت فیلم سینمایی کتاب سبز چیزی حدود 29 میلیون دلار هزینه شده است و فروش گیشه این فیلم بیش از 317 میلیون دلار می باشد.


خلاصه داستان

داستان در مورد یک بانسر ایتالیایی - آمریکایی به نام تونی لیپ که حاضر است برای در آوردن پول دست به هر کاری بزند. از دزدیدن کلاه ثروتمندان گرفته تا شرکت در مسابقه هات داگ خوری بعد از مدت ها شخصی به اسم دان شرلی که یک پیانیست سیاه پوست آمریکایی - جامائیکایی است تونی را به استخدام خود در می آورد تا او راننده و بادیگارد شخصی اش در تور کنسرت هایی که در جنوب آمریکا برگزار  می کند باشد.


جوایز فیلم سینمایی کتاب سبز

کتاب سبز برنده هیئت ملی بازبینی به عنوان بهترین فیلم شد و یکی از ده فیلم برتر سال توسط انستیتوی فیلم آمریکا لقب گرفت.


جشنواره بین المللی اسکار

فیلم سینمایی کتاب سبز در نود و یکمین دوره اسکار حضور داشت این فیلم بعد از نامزد شدن برای دریافت پنج جایزه سرانجام توانست سه جایزه اسکار در زمینه های بهترین فیلم ، بهترین فیلمنامه غیر اقتباسی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای ماهر شالا علی شد.


جشنواره بین المللی گلدن کلوپ

این فیلم توانست در جشنواره گلدن کلوپ نیز جایزه بهترین فیلم موزیکال یا کمدی و همچنین این فیلم توانست جایزه انجمن تهیه کنندگان آمریکا برای بهترین فیلم دریافت کند.


دوستان عزیز اگر از این پست خوشتون اومد لطفا نظرتون رو بنویسید

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد